FAQ (veelgestelde vragen)

Producten

Hoe schade aan de luchtveren voorkomen/ Hoe kan je de levensduur van je luchtveren/luchtveerpoten verlengen?

Wij zijn er ons volledig van bewust dat het repareren van een luchtvering onderdeel noch goedkoop, noch wenselijk is. Wat kan er dan gedaan worden om de duurzaamheid van deze onderdelen te verhogen? Hier zijn een paar tips die je hierbij kunnen helpen. Hiermee zal je de reparatie niet helemaal vermijden, maar je kan ze tenminste voor enige tijd uitstellen.

Een luchtveerpoot met scheidbare luchtveren

Als je voertuig een scheidbare luchtvering heeft (Audi Allroad A6 C5, Mercedes-Benz W164, BMW X5), moet je regelmatig (ongeveer een keer per week) de auto zo hoog mogelijk instellen en het vuil met een hogedrukreiniger verwijderen (hou de hogedrukreiniger op een minimumafstand van 30 cm/12 inch om beschadiging van de luchtveren te vermijden). De maximale hoogte waarop je auto kan ingesteld hangt af van het model en de regelingsopties. Probeer eerst alle beschikbare modi (Sport, comfort, dynamic, off-road) en kies deze de modus die de auto op de hoogste positie brengt. Het meeste vuil zou je onder de vouw van de pneumatische kamers vinden. Als je op de zuigergeleider (het gedeelte van de veerpoot waarop de luchtveer is gemonteerd) een laag asfalt ziet vastplakken, moet je deze ook reinigen. Probeer het rijden op vers asfalt te vermijden omdat vers asfalt in combinatie met zand leidt tot het opeenhopen van abrasieven op de zuiger, wat op zijn beurt de slijtage van de luchtveer versnelt.

Een complete luchtveringsschok

Veel auto’s zoals Mercedes W220 of W211 zijn uitgerust met een complete luchtveringsschok – de schokdemper en de luchtveer vormen een onderdeel. In veel gevallen zijn ze gemakkelijk herkenbaar aan de metalen cups waarop de luchtveer is gemonteerd. Om schade te voorkomen, raden wij ten zeerste aan om de staat van de stofafdichtingen van luchtveerpoot regelmatig te controleren.

Waar staat het fabrikantnummer (OEM) voor en waarom hebben sommige producten meer dan één?

De autofabrikant geeft elk van hun producten een nummer. Met dit nummer kunt u het product vinden waar u naar zoekt. Als het OEM-nummer dat u zoekt in een lijst in de bijbehorende productinformatie staat, is het product compatibel met uw voertuig. U kunt het OEM-nummer in het productinformatieveld vinden:

Soms geven de autofabrikanten meer dan één OEM-nummer aan een product. Als u het OEM-nummer waar u naar zoekt kunt vinden in de productinformatie, dan is het product compatibel met uw voertuig.

Wat is het verschil tussen een luchtbalg en een luchtvering?

De luchtbalg is onderdeel van de luchtvering. In sommige voertuigen (bijv. Mercedes ML) kunt u de luchtvering apart vervangen. In onze online winkel heeft u de mogelijkheid om de gehele luchtvering of alleen de luchtbalg te kopen. Voor sommige voertuigtypes is het niet mogelijk om de luchtbalg apart te vervangen. In dit geval moet de gehele luchtvering vervangen worden.

Wat is de garantie op Aerosus-producten?

Onze producten worden gedekt door een garantie van 2 jaar. Om een product te retourneren vult u dit retourformulier in en sluit u het bij in de retourverpakking. Als het onderdeel gebrekkig is, zullen we u een nieuw product opsturen of het onderdeel repareren. Onze Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

Wat is statiegeld?

Sommige van onze producten worden opnieuw gebruikt en daarom wordt er statiegeld gerekend zodat deze kernonderdelen aangeleverd blijven worden. Stuur nadat u het nieuwe onderdeel heeft geïnstalleerd het oude onderdeel alstublieft naar ons terug en vul dit formulier in en sluit het bij in de retourverpakking. Nadat we uw oude onderdeel hebben ontvangen, zullen we het statiegeldbedrag terugstorten op uw rekening. Wees u ervan bewust dat restitutie alleen zal gemaakt middels dezelfde methode die u gebruikte om de eerste aankoop te maken. Het statiegeldproces kost enige tijd.

Wat betekent 4MATIC?

4MATIC is de marketingnaam van een vierwielaandrijvingsysteem ontwikkeld door Mercedes-Benz. Het is ontwikkeld om grip te vergroten onder gladde omstandigheden.

Wat betekent AIRMATIC?

AIRMATIC is een handelsmerk van Mercedes-Benz voor voertuigen met een luchtveringsysteem. Vergeleken met een conventionele stalen vering, biedt de AIRMATIC-luchtvering voordelen wat betreft veiligheid en rijcomfort. De AIRMATIC-luchtvering past de dempkracht automatisch aan op ieder wiel, afhankelijk van de huidige staat van de weg.

Wat betekent VDS en hoe weet ik of mijn voertuig met VDS is uitgerust?

VDS = Variable Damping Suspension (Variabele dempingsophanging). Dit systeem is specifiek voor de Range Rover producten en is qua functionaliteit vergelijkbaar met alternatieven zoals ADS (adaptive damping system – adaptief dempingssysteem) van Mercedes. Luchtveringonderdelen die met dit systeem zijn uitgerust, hebben een instelbare zachtheid. Deze functie wordt gebruikt bij voertuigen met instelbaar comfort of sportmodi. Range Rover-producten met VDS worden geleverd met een extra voedingskabel aan de bovenkant van de luchtveerpoot. Luchtveren zonder VDS hebben deze kabel niet.

Luchtveren met VDS..

Luchtveren zonder VDS.

Wat betekent ABC?

ABC (Active Body Control) is een geregistreerd Mercedes-Benz-handelsmerk. Het is een uitstekend luchtveringsysteem, die de luchtveringinstelling automatisch aanpast aan de respectievelijke rijsituatie. Er is ook een zijwindstabilisatie geïntegreerd in ABC-systemen.

Hoe kan ik zien of mijn voertuig voorzien is van AIRMATIC of ABC?

U kunt controleren wat voor luchtvering u heeft door de motorkap te openen en de bovenkant van de schokdemper te bestuderen.
Als uw voertuig is voorzien van AIRMATIC, lopen er duidelijke luchtslangen vanaf de bovenkanten van de schokdempers:

Als uw voertuig is voorzien van ABC, lopen er kleine zwarte elektrische snoeren naar de bovenkanten van beide schokdempers:

Wat betekent ADS en hoe kan ik zien of mijn voertuig is voorzien van ADS?

ADS (Active Damping Systems) is een Mercedes-Benz-handelsmerk. Het Adaptive Damping System past automatisch de luchtveringinstellingen aan om te zorgen dat de chauffeur een hoge mate aan controle heeft, ongeacht de rijomstandigheden. U kunt controleren of uw voertuig is voorzien van ADS door de AIRMATIC-bedieningsknop te bestuderen op het bedieningspaneel onder de airconditioningbediening:

Levering

Is het leveringsproces door COVID-19 verstoord?

Tot nu toe doet Aerosus zijn dagelijkse activiteiten zonder beperkingen of vertragingen vanwege COVID-19. Alle bestellingen worden op tijd verwerkt en bezorgd! Als deze situatie verandert, zullen we je meteen hiervan op de hoogte brengen.

Ontvang ik een factuur voor mijn bestelling?

Ja. Je ontvangt een factuur in PDF-formaat via e-mail. Controleer je SPAM-filter in geval dit bericht ten onrechte wordt geblokkeerd.

Hoeveel kost verzending en hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

De leveringstijd en de verzendingskosten hangen af van uw verkozen leveringsoptie (Standaard of Express) en uw bestemming. In onze online winkel kunt u een leveringscalculator vinden, die u kunt gebruiken om te kijken hoe lang de verzending duurt en hoeveel het kost. De calculator kan gevonden worden in de beschrijving van ieder product:

Waar levert u?

Wij leveren wereldwijd. Om de leveringstijd en de kosten van uw levering te berekenen, kunt u de leveringscalculator gebruiken. U kunt deze hier vinden.

Betaling

Welke betaalmethodes accepteert Aerosus?

Informatie over betaalmethodes die Aerosus accepteert kan u hier vinden.

Wie draagt de kosten van een retourlevering?

Aerosus neemt alle verzendkosten naar België voor zijn rekening. Neem contact met ons op via onze klanten hotline of dien jouw retouraanvraag online in. Je ontvangt dan van ons een prepaid retourlabel.

Restitutie/Inruilen

Hoe kan ik een product retourneren? Hoe kan ik mijn oude onderdeel inleveren en hoe krijg ik het statiegeld terug?

Als je beslist om je koopcontract te annuleren, zullen we jou zo snel mogelijk alle ontvangen bedragen terugbetalen. Dit geldt ook voor de verzendkosten, echter, hiervan zijn de extra kosten, ontstaan als gevolg van de keuze van een verzendmethode, anders dan de door ons aangeboden meest kostenefficiënte standaardlevering, uitgesloten. De terugbetaling zal plaatsvinden ten laatste 30 dagen nadat we jouw kennisgeving van annulering van het contract hebben ontvangen. Onze klanten in België profiteren van gratis retouren. Jij kan je retour regelen via onze hotline of rechtsreeks via het online retourportaal in onze webshop.

RETOUREN VIA ONZE KLANTENHOTLINE
1. Neem contact op met onze klantendienst per telefoon of per e-mail en laat ons weten dat je een aangekocht artikel wenst te retourneren. We zullen je een prepaid retourlabel bezorgen.
2. Vul formulier in en stuur het met het retourpakket.
3. Druk het prepaid retourlabel af en neem het mee naar het postkantoor om je pakket gratis te verzenden.

ONLINE RETOUREN
1. Ga naar Retouren en terugbetalingen waar je gedetailleerde informatie over het online aanvragen van je retour kan vinden.
2. Na ontvangst van je retouraanvraag ontvang je van ons een prepaid retourlabel en een pakbon. Druk beide documenten af.
3. Stuur de pakbon met het retourpakket. Vergeet niet om het prepaid retourlabel mee te brengen als je naar het postkantoor gaat.

Stuur het pakket naar:
AT Parts Germany GmbH C/O UPS SCS
Hans Günther Sohl Strasse 4
47807 Krefeld
Tel: +32 38 087 147
E-Mail:

Terugbetalingen geschieden enkel via dezelfde betaalmethode die jij bij je oorspronkelijke aankoop hebt gebruikt.

Online-Shop

Hoe veilig is winkelen op Aerosus?

All uw gegevens worden gecodeerd met SSL (Secure-Socket-Layer) en zullen vertrouwelijk behandeld worden. Géén van uw gegevens kan door iemand worden gelezen. Zoek naar het slot-symbool in de adresbalk van uw browser:

Niemand zal toegang hebben tot uw gecodeerde gegevens. Voor uw eigen veiligheid, moet u altijd uitloggen na het winkelen.

Hoe gebruik ik coupons?

Nadat u zich heeft geregistreerd op onze online winkel zult u een e-mail ontvangen met een coupon-code. Om uw coupon te gebruiken moet u naar uw winkelwagen gaan. Nu zult u een tekstvak zien, met de vraag: "heeft u een coupon-code?":

Vul de code in in het tekstvak. Als de code geldig is, ziet u een boodschap. De waarde van de coupon zal automatisch van de totaalprijs worden afgetrokken.

Is het mogelijk om korting te krijgen?

Jazeker. Als u gelijk paar koopt (bijv. de voorste as aan de linker- en rechterkant), ontvang u 10% korting. Ook als u klikt op één van onze producten op onze online winkel zal u automatisch het overeenkomende paar en diens korting worden getoond:

BTW

Wij zijn een Europees bedrijf met een geldig BTW-nummer (Btw-identificatienummer). Hoe kunnen we een bestelling plaatsen in uw online winkel zonder BTW-belasting?

Nadat u al uw benodigde producten in uw winkelwagen heeft geplaatst, klikt u op de "Verder naar afrekenen“-knop. Nu vindt u het invoervak met de titel "BTW-nummer", waar u uw BTW-ID-nummer kunt invullen. Zorg ervoor dat u uw nummer zonder de landcode invoert, bijvoorbeeld in plaats van NL13084040156 voert u 13084040156 in.