Zorg er wel voor dat je de krik enkel op de gespecificeerde hefpunten zet voordat je jouw BMW 5 van de grond tilt.

De kans is groot dat het probleem in het luchtveringsysteem van jouw auto ligt. De compressor speelt een belangrijke rol in het hele systeem. Een van de meest cruciale onderdelen is het kleppenblok. Er hoeft alleen maar een klein lek of schade te zijn en je kan grote problemen krijgen. Lees dus verder om te ontdekken hoe je het BMW 5 Series (F07/ F11) kleppenblok van jouw BMW 5 Series (F07/ F11) moet vervangen.
Wat je eerst moet weten… Wat doet het kleppenblok?

Voordat we eraan beginnen, laten we eerst deze grote vraag beantwoorden.
Kort uitgelegd, het kleppenblok stuurt lucht van de compressor naar de luchtbalgen/veerpoten. Het bestuurt ook de hoeveelheid lucht die in elk van jouw airbags tijdens elke wegconditie binnenstroomt.
Met andere woorden, het is van groot belang voor de luxueuze rijervaring van je BMW 5. Het zorgt er ook voor dat je auto op de juiste hoogte staat.
Het is normaal dat er na verloop van tijd zich allerlei problemen voordoen. Slijtage/scheuren en verrotting veroorzaken lekkages in het kleppenblok. Indien de problemen langer aanhouden, wordt de luchtcompressor overbelast en gaat deze snel kapot. En geloof ons – niemand wil die graag vervangen. Dus luister goed naar je auto en vervang het kleppenblok zodra je problemen merkt.
Hoe moet je jouw kleppenblok vervangen?
Wat heb je nodig?
- Een krik
- Een sleutelset
- Een anti-seize spray
- Een nieuw kleppenblok
Wat moet je doen?
1. De batterij verwijderen. Een zeer belangrijke veiligheidsstap. Hierdoor voorkom je dat tijdens het proces iets wordt ingeschakeld en je hiermee eventuele verwondingen aan jezelf, of schade aan je auto, kan toebrengen.
2. De auto op de krik zetten. Voordat je dit doet, moet je het stuur rechtzetten.
3. De plastic afdekking in het onderste achterste gedeelte van de auto verwijderen. Om de mantel te verwijderen heb je een dopsleutel nodig.
4. De 3 connectoren op het kleppenblok en de luchtcompressor loskoppelen. Then remove the rubber intake hose. Then remove the rubber intake hose.
5. De luchtleidingen van het kleppenblok loskoppelen. Je moet een rode, een zwarte en een blauwe leiding loskoppelen.
6. De 4 moeren op de beugel van de luchtcompressor losdraaien. Gebruik een dopsleutel om deze stap gemakkelijker te maken.
7. De luchtcompressor uit de BMW 5-serie verwijderen.
8. Het kleppenblok loskoppelen. Je zal 4 moeren vinden waarmee het kleppenblok op zijn plaats is bevestigd. Gebruik een sleutel om ze te verwijderen.
9. Het nieuwe kleppenblok monteren. Gebruik weer een moersleutel om de bouten vast te draaien. Vanaf hier moet je gewoon alle voorgaande stappen in omgekeerde volgorde uitvoeren.
10. De luchtcompressor opnieuw in de montagebeugel monteren.
11. De luchtslang insteken en de rode, de blauwe en de zwarte luchtleiding weer op de luchtcompressor bevestigen.
12. De 3 elektrische connectoren opnieuw op het kleppenblok aansluiten.
13. De plastic beschermhoes op het achterste gedeelte van de auto plaatsen.
14. De auto van de krik laten zakken. Vanaf hier kan je de batterij weer veilig aansluiten. Start de motor en wacht een paar minuten. Zo kan je contoleren of alles naar behoren werkt.
Ben je op zoek naar een goede prijs voor een kleppenblok van OEM-kwaliteit?
Bezoek dan AEROSUS. We hebben kleppenblokken (naast een brede selectie van andere vervangonderdelen) voor luchtvering) voor uw BMW 5-serie.
Dit is een vervanging die je niet mag uitstellen. Je bent het immers aan jezelf verplicht dat je weer kan genieten van de soepele en luxueuze rit die alleen een BMW kan bieden. Herstel die soepelheid dus van de dag dat je jouw BMW voor het eerst hebt gereden en bestel vandaag nog jouw kleppenblok!